Podobně jako u jakéhokoliv jiného zboží či služby, bývají i SEO optimalizace www Praha a PPC kampaně Praha někdy propagovány jako univerzálně vhodné metodiky, které zvýší zisk jakékoliv firmy, která se pro ně rozhodne. Je tomu ale skutečně tak?
Abychom na tuto otázku mohli zodpovědět, je potřeba si říci, na jakých principech tyto metodiky fungují, a co je jejich účelem.
Jak SEO i PPC mají za úkol zvýšit návštěvnost internetové stránky dané firmy. Jedná se o v dnešní internetové době logický krok. Čím více lidí totiž jejich webovou stránku navštíví, tím vyšší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. A to zejména v případě, že daný web provozuje i e-shop, což se však již dnes stalo prakticky standardem.
SEO funguje tak, že se upraví web firmy tím způsobem, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů zobrazil odkaz na něj v seznamu výsledků na jednom z předních míst. Čím výše totiž bude umístěn, tím je pravděpodobnější, že na něj hledající člověk klikne.
Naproti tomu PPC využívá klasické internetové reklamy, které najdeme na každém webu. Tentokrát však dostávají peníze za každé kliknutí, které tam kdokoliv udělá. Takže zkrátka stačí kliknout na reklamu, a firma získá peníze. Pravda, nejedná se o velkou částku, ale každá se počítá.
Dalším efektem je to, že po kliknutí budete přesměrování obvykle na hlavní stránku dané firmy. A vzhledem k tomu, že jste naladěni již z reklamy (jinak byste na ni neklikali), je pravděpodobné, že se tam i porozhlédnete.
Ovšem je to skutečně vhodné pro každou firmu? Popravdě řečeno, nikoliv. Například velké, již zavedené podniky, z toho příliš benefitovat nebudou. Stejně tak firmy, které nemají ambice prosadit se na trhu a chtějí zůstat lokálními.
Jak je vidět, vše má svou klientelu. Proto vždy předem dobře rozvažte, jakou marketingovou strategii zvolíte. Věřte, že se vám to vyplatí.